Indrukwekkend

29 juli 2023 - Sauda, Noorwegen

De route van het vorige huisje naar ons huidige onderkomen ligt deels langs de Ryfylke route, één van Noorwegens mooiste routes. Die hadden we dus woensdag deels gereden. Vandaag hebben we de rest ervan gedaan. Broodjes mee in de tas en we zien wel wat we onderweg tegenkomen. Een flink aantal stops gemaakt waarbij Eiger even kon zwemmen en er uitgebreid foto's gemaakt werden. Tot onze verrassing voerde het laatste stuk van een kilometer of 40 door een gebied wat zo hoog lag dat het ver boven de boomgrens lag. Zo'n enorm ruig gebied. René en ik zaten achterin en hoe verder we vorderden hoe stiller we werden. Doodse stilte in dat landschap...geen vliegtuig in de lucht...zo enorm weids en ongerept. We stapten weer in en keken elkaar aan....en kwamen tot de conclusie dat een blog bijhouden leuk is zolang je het onder woorden kunt brengen. Wetende dat we de komende tijd nog veel mooiere dingen gaan zien kan dat nog wel eens een dingetje worden. Hele dag zoet geweest weer in prachtig weer. Overweldigd door alle moois. Wat een fantastische dag. Morgen pakken we ons boeltje en verkassen we naar Vøringvossen. Dit onderkomen was fijn. Goede bedden, lekker keukentje en een fijne tuin. De mannen hebben lol gehad met de PlayStation in de avonduurtjes. Op naar een echt Noorse hut (hytte) morgen. We leren zoetjesaan een klein beetje Noors. Kunnen al quasi nonchalant in de supermarkt doen alsof we geen toeristen.....tot de kassier vraagt of je een tasje wilt. 🤣

1. Evy:
    29 juli 2023
    Geweldige filmpjes en foto's wat is het toch een prachtig land. blijf alsjeblieft wel stukjes schrijven, ik kijk er elke dag naar uit om met jullie mee te genieten.
  2. Peter van der Meijden:
    29 juli 2023
    Overweldigende natuur dat hebben we jullie eerder verteld. Niks gelogen toch. Prachtig landschap, ook al een eland gezien dat zou ook kunnen. Fijne reis naar het andere onderkomen. 🙋‍♂️