Traan

5 augustus 2023 - Vestkapp, Noorwegen

Ken je dat? Dat je iets ziet wat zo overweldigend is dat je volschiet? René had Vestkapp( westkaap, het meest westelijke puntje vaste land van Noorwegen) op de bucketlist gezet. Een flink stuk rijden maar absoluut de moeite waard. De weg naar de Vestkapp eindigt op een ruim 400 meter hoge rots waardoor je zo ongelofelijk ver kijkt. Beneden je zie je enorme tankerschepen als piepkleine bootjes voorbij ploeteren. De zee klotst blauw onder je tegen de kliffen aan en dat geluid klimt omhoog tegen de berg naar je toe. Links en rechts van je ziet je de enorme eilanden die voor de Noorse kust liggen. Dat alles overgoten met alweer zonlicht en prachtige wolken. We stapten de auto uit en waren blij dat we al onze warme kleding mee hadden. Het was 9 graden en een geschatte windkracht 6. Dat ik net uitstapte vroeg ik me af hoe lang we het daar vol zouden houden....tot de omgeving te zien werd. We zijn er ruim 3 uur gebleven 😁. Er komt een punt dat je terug moet omdat je weet dat je nog een flinke rit voor de boeg hebt maar je wilt zo graag niet weg. Met tegenzin. Uiteindelijk kwart voor acht pas aan de warme hap. Morgen verkassen naar Sør-Aurdal waar we 4 nachten zullen blijven ❤️

1. Peter van der Meijden:
    6 augustus 2023
    Imposant hoor, kunnen jullie van jullie lijstje afstrepen. Veel plezier nog daar de laatste week 👍 🙋‍♂️
  2. Evy:
    6 augustus 2023
    Wat een prachtige foto's en video's. Het is te lezen hoe jullie van deze reis genieten.
  3. Evy:
    6 augustus 2023
    Wat een prachtige foto's en video's, het is te lezen dat jullie zo genieten van deze reis. Morgen een goede verkas-trip naar het volgende onderkomen.
  4. Christa:
    6 augustus 2023
    Morgen een nieuwe blog. Nu lekker vroeg onder de wol xx