Upgrade

7 augustus 2023 - Reinli, Noorwegen

Gistermorgen om 9:10 al op pad. We raken steeds meer op elkaar ingespeeld qua opruimen en inpakken. Ook hier weer met een beetje spijtig gevoel weg uit "ons" dalletje. Het was een heerlijk stekje. Onze reis naar Sør-Aurdal/ Bagn voert ons weer langs één van Noorwegens mooiste routes dwars door natuurgebied. Onderhand hebben we het idee dat heel Noorwegen natuurgebied moet zijn want het is overal mooi. Bij Stryn nemen we de gamle(oude) strynefjellsvegen. Een oude weg waarvoor een modernere kortere kwam. De oude voert je wel weer langs een schitterend hoog gelegen maanlandschap. De maximumsnelheid ligt niet hoger dan 40 maar het is het waard. Deze kant van het land geeft een beetje het gevoel alsof je door Canada rijdt. De huizen doen Amerikaans aan. Ons nieuwe onderkomen ligt 10 minuten de berg op langs een onverharde weg. 100 meter vanaf die weg kom je via een grindpad bij onze hut. Luxer dan wat we tot nu toe allemaal gehad hebben. Omgeven door bos. Bij connectie met de wifi kom ik er achter dat we onze plannen hier enigszins aan moeten gaan passen. We zullen hier 3 volle dagen zijn. De bedoeling is dat we de dinsdag naar Oslo gaan. Er wordt echter code rood voorspeld ivm extreem zware regenval van maandagmiddag tot dinsdagavond. Bijna de hele weg naar oyslo rijdt je langs water dus het risico dat je strandt door hoog water is groot. Ik neem nog even contact op met de verhuurder om te vragen in hoeverre de onverharde weg op de berg een probleem gaat vormen. Ze zegt dat het allemaal moet lukken. Dan eerst de was op de hand gedaan (alleen een wasmachine ontbrak) en die her en der in huis uitgehangen. De warme hap erin en op tijd naar bed want het is te laat om de houtkachel nog aan te maken. Vanmorgen eerst de berg af proviand gehaald voor twee dagen. Kachel aan en voetjes omhoog...kom maar op met de regen.