Geiranger

4 augustus 2023 - Geiranger, Noorwegen

Vandaag verslapen. Nou ja... we schrokken kwart over 9 wakker. Onze slaapkamer heeft een piepklein raampje aan de bergkant dus je hebt eigenlijk geen idee hoe laat het is totdat je op je telefoon kijkt. We zouden een lange tocht doen naar Geiranger en dan verder het fjord over en weer omhoog naar de Trollstigen. Van de weeromstuit laat op pad. Geiranger is pittoresk maar een toeristen fabriek. Er lagen twee enorme cruiseschepen voor anker. René heeft het opgezocht: de grootste herbergt 3400 cruisegasten. Daarvan gaat het grootste gedeelte van boord. Die worden met shuttlebussen omhoog gereden naar o.a. het uitzichtpunt boven Geiranger. Dat uitzichtpunt heeft een piepklein parkeerplaatsje waar ongeveer 12 auto's kunnen staan. Tel daarbij een non stop stroom aan campers, bussen en touringcars en de chaos is compleet. Eiger had de tijd van zijn leven want onder de Amerikanen waren er aardig wat die hem aanhaalden. Als je een praatje wilt maken met toeristen is dat uitzichtpunt je plek.  We zijn daarna nog een stukje verder gereden maar al ras weer omgedraaid. Het weer werkte niet echt mee. Veel laaghangende bewolking en af en toe regen. Half zes weer terug bij de cabin. Lekker rustig avondje xx

1. Marion:
    4 augustus 2023
    Fenomenaal
  2. Evy:
    5 augustus 2023
    Zonde van het weer, maar jullie mogen niet klagen(doen jullie ook niet) het weer is hier waardeloos.
  3. Evy:
    5 augustus 2023
    Zonde van het weer ,maar jullie mogen niet klagen (doen jullie ook niet) het weer is hier waardeloos.