Verhuizen

27 juli 2023 - Sauda, Noorwegen

Vanmorgen op tijd er uit want elf uur uiterlijk moeten we de sleutel inleveren van onze hut. Het is verkasdag, vandaag rijden we naar Sauda. We nemen op deze route voor het eerst een binnenlands veerpontje van Hjelmelandsvågen naar Nesvik. Een stukje van niks maar in een prachtig mooie setting. Hier zie je pas goed hoe enorm groot en indrukwekkend de fjorden zijn. Toch blijft de gewaarwording vreemd: je ziet een meer maar ruikt de zee. We hebben nog een halve pizza van gisteravond mee en het ruikt zo lekker in de auto dat we besluiten hem voor de lunch te doen. Vlak na de pont is een prima parkeerplaats n een heerlijk zonnetje en we pikken de enige picknicktafel in. Vlak na ons komt er een Nederlands gezin de parkeerplaats op waarvan de vader met enige verbazing zijn aardappel in de keel er aan waagt en ietwat jaloers vraagt waar we die pizza zo gauw vandaan hebben. Ik leg uit dat het van gisteravond is waarop hij wat beteuterd reageert "wij hebben hier nog geen pizza op". De jongens hadden moeite hun lachen in te houden. De route naar Sauda loopt grotendeels langs één van Noorwegens mooiste scenic routes. Het is maar goed dat we pas na 15:00 welkom zijn in Sauda want we zijn een paar keer uitgebreid gestopt om te genieten van de omgeving. Nick heeft een paar keer zijn drone de lucht in gestuurd. We hebben zelfs een beetje sneeuw gezien vandaag. Ons nieuwe onderkomen heeft een heerlijke tuin waar Eiger zich prima vermaakt. De verhuurder heeft een husky genaamd Hamka die net zo'n blij ei is als Eiger. Hier gaan we het prima uithouden de komende drie nachten. De weersverwachting is prima. Een heerlijke dag weer. We worden zo zachtjes aan een beetje verliefd op Noorwegen.

1. Marion:
    Schitterend
    Genieten
  2. Evy:
    27 juli 2023
    Wat fijn dat jullie zo genieten van het mooie Noorwegen, en jullie zijn nog maar net begonnen. Geen last van zeeziekte deze overtocht?
  3. Christa:
    28 juli 2023
    Gelukkig niet. Deze had geen deining.
  4. Peter van der Meijden:
    27 juli 2023
    Wij dachten altijd al dat jullie dit mooi zouden vinden, en gelukkig ook nog met mooi weer. We verheugen ons op de verhalen en foto's van de volgende belevenissen. 🙋‍♂️