Overweldigend

2 augustus 2023 - Loen, Noorwegen

Het voordeel van met 4 personen in twee stapelbedden op een postzegel slapen is dat je lekker vroeg wakker bent op je reisdag. Het hutje was zo klein dat we om kwart over negen vertrokken naar ons volgende verblijf. Bij de buren van het park nog warme kaneelbroodjes gekocht voor onderweg. Tot nu toe als we hier vandaan op pad gingen reden we rechtsaf als we het park af reden. Nu linksaf zodat we de mooie route naar Loen rijden. En wat voor route. Het eerste stuk voert over het Hardanger plateau, het grootste gebied in Noorwegen waar wilde rendieren voorkomen. Je waant je hier "on top of the world". Een toendra achtig gebied waar je 365 graden in de rondte enorm ver kunt kijken. Indrukwekkend en er overvalt je gelijk een gevoel  van hier wil ik niet meer weg. Na een aantal stops moeten we met weemoed toch dit gebied achter ons laten. We hebben trouwens geen rendier of eland gezien. De hele vakantie niet. Waarschijnlijk hebben we de "mazzel" hier bijna drie weken rond te reizen zonder één eland te zien🤣. Aan ons speuren zal het in ieder geval niet liggen. De hele rit was weer mooi. Ontzettend veel afwisseling in de landschappen en de ene nog mooier dan de andere. Enorme meren met groen water, diepblauwe fjorden omringd door eindeloze groene berghellingen. Een kwartier later rijd je weer door bos of een weggetje waar de schapen op het warme asfalt liggen te slapen. Het onderkomen van vandaag was een beetje een gok. Ik had niet veel keuze in deze omgeving en de communicatie met de eigenaar verliep een beetje moeizaam maar niet onvriendelijk.  De website gaf weinig meer prijs dan twee slaapkamers en badkamer en dat het een kenmerkend rode hut was. We zitten aan een meer terwijl René dacht dat we aan het fjord zouden zitten. Hij was dan ook echt een beetje teleurgesteld tijdens de rit toen hij dat doorkreeg.........totdat we hier aankwamen. Uitzicht op meer, berg, gletsjer ...ontzettend mooie setting. Een hele opluchting dat de gok zo goed uitpakte. Hier kunnen we een paar mooie dagen beleven xx   O.....en  weer zon😉