Bergen en tunnels.

1 augustus 2023 - Bergen, Noorwegen

Half tien vanmorgen vertrokken naar stad Bergen. Schitterende rit weer. Ze kennen hier geen saaie snelwegen lijkt het wel. Het was even zoeken naar een parkeerplek want alles overdekt werkt met een app die we niet hebben. Uiteindelijk toch gelukt en voor een schappelijk bedrag. 5 minuutjes lopen naar het historisch centrum wat echt de moeite waard is. Het ligt aan de haven wat ook de moeite waard is en vlakbij het niet historisch centrum wat ook de moeite waard is. Genoeg te zien dus. En als je dan in Bergen bent moet je natuurlijk ook vis eten. De dames van de viskraam kwamen allemaal Eiger even aaien nadat hij als eerste bediend werd en een bak water kreeg. Na het centrum doorgereden naar een buitenwijk van Bergen waar een staafkerk staat. Pas nadat we hem uitgebreid bewonderd hadden kwamen we er achter dat het een replica was omdat het origineel in 1992 afgebrand was. Op de terugweg in Vossen getankt en nog wat boodschapjes gedaan voor onderweg morgen want dan gaan we verkassen naar Loen. De terugweg hebben we tunnels geteld. 43 stuks met in totaal 47 kilometer. Terug hadden we een iets andere route dan heen met iets minder tunnels. We hebben vandaag ongeveer 100 kilometer tunnel gereden. Ook dat is een eerste keer. Xx

1. Peter van der Meijden:
    1 augustus 2023
    Prachtige stad he, en weer mooi weer. Mooie foto's en een goede reis alvast 🙋‍♂️
  2. Marion:
    2 augustus 2023